سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن بزرگان/ ضرر برخی مسلمین برای اسلام

 

آخرین خبر/  سخن استاد مطهری با ایرانیان بی‌انصاف در قضیه فلسطین در دهه 1350:
به اندازه‌ای که ما مسلمین خودمان علیه یکدیگر فعالیت می‌کنیم دشمنان ما علیه ما فعالیت نمی‌کنند. چندی پیش دیدم یک آقای محترمی اظهار ناراحتی می‌کرد که فلان شخص گفته است هیچ فرق نمی‌کند که فلسطینی‌ها اسرائیلی‌ها را بکشند یا اسرائیلی‌ها فلسطینی‌ها را بکشند! 

?? از یک طرف قرآن می‌گوید: «وَالَّذینَ کفَروا بَعْضُهُمْ اوْلِیاءُ بَعْضٍ الّا تَفْعَلوهُ تَکنْ فِتْنَةٌ فِی الْارْضِ وَ فَسادٌ کبیرٌ» [و آنان که کافرند، دوستان و یاران یکدیگرند واگر شما فرمان پیوند (با اهل ایمان و قطع رابطه با کافران) را به اجرا نگذارید فتنه و فسادی بزرگ در زمین پیدا خواهد شد.] از طرف دیگر ما می‌گوییم اسرائیل که «الَدُّالْخِصام» مسلمین است - یعنی مسلمین دشمنی عَنودتر و خطرناک‌تر از اسرائیلی‌ها ندارند - هیچ فرق نمی‌کند که آنها فلسطینی‌ها را بکشند یا فلسطینی‌ها آنها را! بعد هم می‌خواهیم یک ملت سعادتمند باشیم. 

?? من با شنیدن این حرف یاد آن حدیث افتادم. حدیث معروفی است در تفسیر امام عسکری علیه السلام و از قدیم یادم هست. امام راجع به بعضی از آنهایی که نامشان علماست و در آخرالزمان پیدا می‌شوند می‌فرماید: «هُمْ اضَرُّ عَلی‏ ضُعَفاءِ شیعَتِنا مِنْ جَیشِ یزیدَ عَلَی الْحُسَینِ بنِ عَلِی عَلَیهِ السَّلامُ وَ اصْحابِهِ‏»؛ یعنی ضرر اینها بر امت اسلام از لشکر یزید بر حسین بن علی علیه السلام بیشتر است. 

 


 واقعاً هم همین‌طور است. آدمی که این فکر را در میان مردم تبلیغ بکند، ضررش بر اسلام از لشکر یزید بر امام حسین(ع) کمتر نیست.

 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج3، ص197






تاریخ : چهارشنبه 102/7/26 | 8:6 عصر | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.