سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویم تاریخ/ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت ‏اللَّه بهشتی و یارانش

 

راسخون/ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش (1360ش)
یک روز پس از سوء قصد به جان آیت ‏اللَّه خامنه‏ ای در ششم تیرماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه روز یکشنبه هفتم تیرماه 1360، جلسه ‏ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. بحث روز درباره تورم بود اما عده ‏ای از اعضا خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد: "ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره ‏سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و..." 
این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید. 
ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه‏ ای، از سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت ‏اللَّه بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس ‏العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قِبال برکناری بنی‏ صدر خائن و حذف ضدانقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسؤولین نظام اسلامی بود. 
عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسؤولان عالی‏رتبه، اوضاع کشور بهم می‏ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمن، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت اللَّه دکتر بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. 
حضرت امام خمینی(ره) پس از این حادثه فرمودند: "ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خار در چشم دشمنان اسلام بود".






تاریخ : دوشنبه 100/4/7 | 1:58 عصر | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.