سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورود تکنولوژی به روستا

 

    زمان می گذرد و با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی، زندگی روستایی نیز رنگ و بوی دیگری می یابد. سبک زندگی در روستا حالامثل بسیاری از جنبه های زندگی آدم های امروزی تغییر کرده و حالابه چشم روستا، شهر نمادی برای امروزی شدن است.

 

    بسیاری از عناصر زندگی شهری در زندگی روستایی راه یافته است. حالادیگر زن روستایی تقریبا از همان ابزاری استفاده می کند که زن شهرنشین در خانه اش دارد. حالادر خانه زن روستایی جای جارو دستی را جارو برقی، جای پشتی را مبلمان و شاید جای سفره روی زمین را میز ناهارخوری البته نه در شکلی کاملامدرن پرکرده است. دیگر بوی نان محلی در کوچه پس کوچه های روستا به مشام نمی رسد و انگار نان های ماشینی، سفره های خانه های روستایی را رونق می دهد.

 

در کنار همه این تغییرات اضافه شدن برق، گاز، تلفن، مدرسه و بیمارستان همگی اجزایی از عناصر زندگی شهری است که زندگی روستایی را متحول و آن را به زندگی شهری نزدیک تر کرد. 

 

عناصر زندگی شهری حالادر کنار زندگی روستایی جا خوش کرده و زندگی روستایی حالامخلوطی از گذشته و حال است.هر چند تغییراتی در سبک زندگی روستا ها وارد شده اما روستا، همان روستاست با همان مردمانی که آسمان، زمین، عشق، هوا، سادگی و پاکی حقیقت زندگی شان مال آنهاست.






تاریخ : جمعه 99/1/22 | 6:36 عصر | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.