سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از خرت و پرت‌های قدیمی گلدان درست کنید!


این گلدان‌های خاص با ساده ترین مواد درست می‌شوند!

1- شیشه مرباهای کوچک!
 


درست کردن این دیوار آویز پر از گلدان کاری ندارد! یک صفحه چوبی مربع، مستطیل و یا هر شکل دیگری که می‌خواهید، تهیه کنید. تعدادی شیشه مربا را به وسیله حلقه‌های فلزی و پیچ به تخته وصل کنید. این حلقه‌های فلزی را از ابزار فروشی‌ها تهیه کنید. حالا درون شیشه مرباها را با خاک پر کنید و هر گلی که دوست دارید درون‌شان بکارید. صفحه چوبی را به وسیله چند قلاب به دیوار آویزان کنید.
یک نکته: سعی کنید از گیاهانی که رشد کندی دارند و مراقبت کمی هم می‌خواهند، مثل کاکتوس و ساکولنت، استفاده کنید.
حالا دیوارهای خانه‌تان هم پر از گل هستند!

2- جعبه فلزی!
 
برای درست کردن این گلدان زیبا تنها چیزی که نیاز دارید یک جعبه فلزی کهنه یا حتی نو است. اگر جعبه‌تان زنگ زده چه بهتر! این به جذابیت گلدان‌تان اضافه می‌کند!  در هر صورت اگر جعبه فلزی‌تان زنگ زده هم نباشد بعد از مدتی زنگ خواهد زد. بعد از انتخاب جعبه نوبت به انتخاب گیاه می‌رسد. گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنید که به آهن حساس نباشند و دچار مسمومیت نشوند.
می‌توانید در کف گلدان‌تان سوراخ زهکش هم ایجاد کنید. با استفاده از میخ و چکش چند سوراخ در کف جعبه ایجاد کنید تا خیال‌تان از بابت پوسیدگی ریشه هم راحت شود.


3- صندلی گلدانی

برای این کار تنها به یک صندلی قدیمی نیاز دارید. صندلی‌تان را با رنگ‌های روشن و شاد رنگ کنید. سپس قسمت نرم نشیمنگاه صندلی را جدا کنید و در حفره ایجاد شده خاک بریزید. به همین راحتی! برای این گلدان خلاقانه از گیاهانی استفاده کنید که سیستم ریشه‌ای کوچکی داشته باشد.


4- قوطی



مواد دور ریختنی بازیافتی‌تان هم می توانند گلدان شوند! مثلا همین قوطی‌های کنسروی که جز مواد بازیافتی هستند. پس دفعه دیگری که خواستید آنها را روانه سطل زباله کنید یکی دو تا را هم برای ساخت گلدان کنار بگذارید! می‌توانید روی آنها نقاشی کنید یا یک رنگ ساده بزنید، تا ظاهر شادی به خود بگیرند!

با استفاده از یک ریسمان نازک می‌توانید به گلدان‌های آویز هم تبدیل‌شان کنید. این ریسمان‌ها را دور قوطی بپیچید و گره بزنید و به وسیله پیچ به دیوار یا سقف آویزان‌شان کنید. اگر نمی‌خواهید آویزان‌شان کنید، می‌توانید چند سوراخ به عنوان زهکش در کف قوطی ایجاد کنید.


5- دراور و کمدهای کهنه



این یکی از دیزاین‌های محبوب من است! فقط به گیاهانی که شاخ و برگ پریشان خود را از لابه لای کشوها بیرون انداخته اند نگاه کنید!

اگر دراور یا کمد کشویی کوچکی دارید، کشوهای آن را پر از خاک کنید و هر گلی که می‌خواهید درونش بکارید. برای جذابیت بیشتر می‌توانید کمد را با رنگ‌های شاد، رنگارنگ کنید و هر کدام از کشوها را به یک رنگ درآورید!


6- چکمه‌های گل گلی!

چکمه قدیمی دارید که سوراخ یا خراب شده است؟ پس درونش گل بکارید! این ایده خلاقانه به خصوص برای خانه‌های حیاط دار مناسب است. تصور کنید یک جفت از این چکمه‌های بامزه توی حیاطتان جلوی در ورودی خانه باشند! چون جنس چکمه‌ها پلاستیک است و در صورت دریافت تابش مستقیم نور خورشید، درونش خیلی داغ می‌شود، آن را از معرض نور مستقیم دور نگه دارید و در سایه قرار دهید.

با این ایده‌های خلاقانه دیگر نیازی به خرید گلدان‌های فانتزی ندارید!

فوت وفن






تاریخ : شنبه 99/11/25 | 6:45 صبح | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.