سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین و جالب ترین کشف هایی که در جهان انجام شدند

 

باشگاه خبرنگاران/ هر از گاهی اکتشافاتی صورت می‌گیرد و ما می توانیم از طریق اینترنت، تلویزیون و روزنامه با آنها آشنا شویم. برخی از آن‌ها شاید خیلی برایمان جذاب نباشد اما برخی دیگر ما را متحیر می‌کنند. در این گزارش چند مورد از برترین و جالب‌ترین کشف‌های جهان را به اشتراک گذاشته‌ایم.

ارتش سفالین

در سال 1974 ، یک گروه از باستان شناسان در ژیان حفاری انجام دادند و این به آنها کمک کرد تا مواردی شگفت انگیز، از یک ارتش سفالین را کشف کنند. هزاران سرباز سفالی در نزدیکی مقبره اولین امپراتور چین، شین شیء هوانگ به خاک سپرده شدند. این سربازان سفالی در کنار او به خاک سپرده شدند تا پس از مرگ وی در برابر نیروهای مختلف محافظت شود.

/

طلاهای مارپیچ دانمارکی

دو باستان شناس از فلزیاب‌های خود در یک مزرعه در دانمارک استفاده کردند و مقداری طلا کشف کردند. چهار حلقه بزرگ طلا که آنها پیدا کردند باعث شد تا بیشتر در همان زمین واقع در نزدیکی شهر جزیره Boeslunde گشت بزنند. آنچه آن‌ها کشف کردند مطمئناً عجیب است. مارپیچ های طلا به نازکی مو و تقریباً 2.5 سانتی متر طول پیدا شد و در مجموع 2000 فر نازک طلا پیدا شد. این گنج در بین قطعات چوبی و خز یافت شده و هنوز هم شناخته شده است.

/

 

مجسمه های موآی

مجسمه های موآی عجیب ترین کشف های باستان شناسی است که تاکنون انجام شده است. این مجسمه ها در جایی بین سال‌های 1300-155 میلادی توسط مردم Rapa Nui تراشیده شده است. این جزیره در مجموع دارای 288 مجسمه موآی است که در سکوهای مختلف قرار دارند. این مجسمه ها حدود 80 تن وزن و 13 فوت قد دارند. مردم Rapa Nui از سنگ های آتشفشان این جزیره برای ایجاد مجسمه‌ها استفاده کرده‌اند.

/

 

قبر دسته جمعی وایکینگ های بی سر

برخی از باستان شناسان در حال حفاری کناره‌های یک جاده قدیمی در دورست بودند که چیزی هیجان انگیز و عجیب را کشف کردند. این یک گور دسته جمعی بود که حاوی بقایای بدون سر 54 وایکینگ بود. در این میان 54 اسکلت تکه تکه شده و 51 جمجمه وجود داشت.

/

 

ستون هنج

استون هنج یک بنای تاریخی  5000 ساله است که در شهر سالزبری انگلیس واقع شده است. این بنای یادبود با استفاده از بسیاری از سنگ های بزرگ و کوچک ساخته شده است. سنگ‌های بزرگتر معروف به سارسن هستند و وزن آنها تا 25 تن می رسد. برای ساختن این بنای یادبود عجیب سنگ‌های بزرگی از تپه‌های پریسلی آورده شده است. گفته می‌شود که 240 مرده در این منطقه دفن شده اند اما اینکه چرا دقیقاً استون هنج ایجاد شده هنوز مشخص نیست.

/

 


شهر آتلانتیس

شاید شهر گمشده آتلانتیس شاید یکی از عجیب ترین اکتشافات باستان شناسی باشد. گفته می شود این شهر توسط پوزیدون، خدای دریا ساخته شده است. به گفته برخی محققان، یک سونامی قوی در هزاره 10 قبل از میلاد به شهر برخورد کرد و این شهر آتلانتیس را در اقیانوسی غرق کرد. اگرچه این چیزی است که محققان می گویند، باستان شناسان هنوز در شکار حقیقت واقعی هستند.

/

 

 پنجه موآ در کوه اوون

در سال 1986 ، گروهی از باستان شناسان هنگام حفر یک غار در نیوزلند پنجه پرنده ای را کشف کردند. عضلات و گوشت پرنده هنوز به آن متصل هستند. بعداً باستان شناسان دریافتند که پا، پای پرنده ای بدون بال به نام موآ است که اکنون منقرض شده است. در واقع حدود 2000 سال پیش کاملاً از جهان ناپدید شده بود. موآ، بدون بال و پرنده ای بزرگ و سنگین بود که وزن آن تا 250 کیلوگرم می رسید و دارای 12 فوت ارتفاع بود. پنجه های این پرنده در موزه تاریخ طبیعی نیوزیلند نگهداری می‌شود.

/

 






تاریخ : چهارشنبه 100/4/23 | 11:30 صبح | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.