سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسمومیت، معلولیت و مرگ؛ وقتی برای فرار از کرونا به الکل پناه می‌بریم

طی چندماه اخیر تیم‌های پزشکی در سراسر جهان در تلاش برای درمان مبتلایان کرونا، یکی از بحرانی‌ترین دوران فعالیت خود را می‌گذرانند.

اما این مشقت برای تیم‌های پزشکی ایران دو چندان است؛ زیرا آنها در کنار تلاش شبانه‌روزی برای بهبودیِ مبتلایان کووید-19، باید با موجی کم‌سابقه از بیمارانی روبرو شوند که نه به دلیل ابتلا به کرونا بلکه به دلیل مصرف الکل با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری، مسموم و روانه بیمارستان‌ها شده‌اند.

 این قربانیان عمدتا افرادی بوده‌اند که به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا به مشروبات تقلبی و دست‌ساز رو آورده‌‌اند. گزارش‌های قربانیان مصرف الکل تقریبا در تمام استان‌ها دیده می‌شوند

 دلیل مصرف گسترده الکل در ماههای اسفند و فروردین، عمدتا از آن روست که برخی گمان می‌برند با توجه به قدرت الکل برای نابود کردن ویروس کرونا وتاکید مسئولان بهداشت بر ضدعفونی دست‌ها و سطوح با الکل، نوشیدن آن نیز می‌تواند باعث ضدعفونی داخل بدن شود.

 

این تصور که مبنای پخش شایعاتی در سراسر کشور شده، باوری غیر علمی و نادرست است. به گفته روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز «محل رشد و نمو ویروس کرونا مجاری تنفسی است، نه دستگاه گوارش. و خوردن الکل اعم از غیرخوراکی، صنعتی و مشروبات الکی هیچ تاثیری در از بین بردن و پیشگیری از آن ندارد.»

 

کارشناسان تاکید دارند که مصرف الکل 70 درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی و خطرناک، به مسمومیت، معلولیت، آسیب مغزی و مرگ می‌انجامد.






تاریخ : جمعه 99/1/15 | 12:13 صبح | نویسنده : اسحق رنجبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.